Minimalizace šikany (MIŠ)
Program MIŠ je páteří celého projektu. Je zaměřený na podporu systémové změny na úrovni celé školy.Probíhá ve třech na sebe navazujících etapách
- vzdělávání - 3 dvoudenní vzdělávací a tréninkové moduly, zaměřené na téma bezpečného klimatu v sociální skupině, porozumění fungování šikany a nácvik intervenčních strategií
- workshop - jednodenní pracovní setkání, kdy si škola vytváří školní plán zlepšení systému prevence šikany
- supervize - individuální podpora škol a jednotlivých pedagogů dle stanovených priorit školy
kapacita: 352 účastníků/22 škol
organizace: 3x dvoudenní seminář/výcvik, celkem 54 hod vzdělávání
1x jednodenní workshop, 8 hod.
6x půldenní supervize/1 školu, 24 hod
MIŠ je akreditovaným programem DVPP č.: MSMT- 32678/2016-2-828
kapacita je již obsazena
Mediace pro pedagogy
Mediaci zařazujeme jako účinný soubor komunikačních strategií a technik, které pomůžou zúčastněným pedagogům účinně a kultivovaně řešit konflikty pomocí prostředníka mezi žáky, pedagogy, rodiči a dalšími zainteresovanými stranami.rozsah: 40 hod
kapacita: 48 účastníků
organizace: 5x jednodenní seminář
přihlašovací formulář
Mediace pro pedagogy je akreditovaným programem DVPP č.: MSMT- 25292/2016-3-603
Tváří v tvář historii (TTH)
Dílna TTH nabízí originální metodu výuky, umožňující pochopit dějinné události v kontextu současnosti, podporuje diskusi o hodnotě lidského života, důstojnosti jednotlivce a jeho přirozených práv. Metodika adaptována z amerického programu Facing History and Ourselves, který má v USA a Kanadě tradici od r. 1976.kapacita: 80 účastníků
organizace: 1x třídenní výjezdní seminář
přihlašovací formulář
Různorodost jako výhoda
Program se zaměřuje na konstruktivistické pojetí výuky, kde pedagog jako jeden z hlavních zdrojů učení využívá životní zkušenosti žáků. Různorodost pojímáme v nejširším slova smyslu; zaměříme se na specifika jazykové diversity.Program čerpá ze zkušeností z mezinárodního projektu UDEL21 (Use Diversity to Enhance Learning for 21st century), jehož se účastní 6 organizací ze států EUa společně hledá účinné postupy, jak efektivně vyučovat v různorodých skupinách žáků. Využíváme rovněž domácích zkušeností proinkluzivních škol, kooperativní výuky a dramatické výchovy.
kapacita: 90 účastníků
organizace: 4x půldenní seminář
Zahraniční stáže
Zahraniční stáže jsou efektivní formou vzdělávání, která vhodně dopňuje prezenční formy. Navštívíme vybrané školy, vzdělávací instituce a události, které nám umožní nazřít příklady inspirativní praxe v tématech jednotlivých aktivit projekturozsah: 3 dny
kapacita: 40 účastníků
organizace: 3-4denní výjezdní akce
Portorož (SLO) - zaměřeno na práci s diversitou ve třídě.
Návštěva školy a mezinárodní seminář ERASMUS+termín: 22. - 24. ledna 2018
kapacita: 3 účastníci
Perugia (IT) - Konference a návštěva školy
termín: 24. - 26. května 2018kapacita: 10 účastníků
Londýn (VB)- Návštěva tří škol se zaměřením na preventivní strategie prevence šikany.
Ve spolupráci s Anti-bullying Alliancetermín: 2.-5.10.2018
kapacita: 13 účastníků
Sulkava (FIN) - Návštěva tří škol se zaměřením na inkluzívní vzdělávání pro všechny.
termín: 8.-12.10.2018kapacita: 14 účastníků
Reykjavík (ISL) - Návštěva tří ZŠ se zaměřením na well-being žáků.
termín: 5.-9. 5. 2019kapacita: 19 účastníků